monday, sweet monday..

..vilken bra vinterdag. Fast egentligen är det ju inte vinter eftersom det inte är någon snö ute. Det blir inget juligt när det inte är snö. Så jag, den eviga vinterhataren, säger; mera snö! Jag har burit kassar in och ut idag och försökt att inreda lite grann. Inspirerad av mina egna tygtavlor jag gav bort som födelsedagspresenter i lördags så ska jag göra till mig själv. Mina väggar är lite för tomma. Och jag har en jättefin "adventsstake" fast det är ingen jullampa egentligen. Det är ett träd i ståltråd som heter "Bonzai", med ljus i grenarna. Åh, så mysigt. Sedan har jag och Sandra gått runt sjön i högbo samt runt de gamla herrgårdsbyggnaderna och pratat om allt och inget. Det där med motion är riktigt, riktigt bra. Fortsatte med en promenad till stallet och så har jag ridit och det gick jättebra. Jag tycker så mycket om de där stora bumlingarna. Mh.

Och nu är det Beck på TV och jag har lite läxor att göra. Håller på att läsa en jättebra (men hemsk) bok som heter "Flickan från ovan" av någon som heter Anne, tror jag. Orkar inte hämta boken så ni får klura själva om ni vill veta.

Morgondagen ska fortsätta i det sunda tecknet med en promenad till skolan och med frukter i massor, Sandras och mina "mandisar", så gott i juletider.
..också bra i juletider; blockljus i olika dofter, mysiga cardigans och vinterskor med små dinglande bollar. Vintern är nog bättre än hösten, ändå.



Måndag i november + ett lager tjoooocka tights och andra vinternödvändigheter.


Kommentarer
Postat av: aggiornare

Stupore! Amo questo luogo!:))))))) http://www.usate348.org/aggiornare

2007-02-19 @ 01:55:05
Postat av: virgilio

Great site! Good luck to it's owner! http://www.bovso.org/virgilio

2007-02-23 @ 02:17:51
Postat av: cavalli

pagine piuttosto informative, piacevoli =) http://www.flryanair.org/cavalli

2007-02-24 @ 23:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback