utanför faller snön..

..och jag tycker att det är underbart. Jag förvånas över hur mycket jag tycker om vintern i år. Jag brukar ju inte göra det, faktiskt. Men jag gör det nu. Det är något som liksom lättar när det snöar såhär lugnt som just nu. (Och det känslan är bättre än höstregnet). Också kan man umgås under fluffiga filtar och dricka all världens tesorter. Också kan man pulsa i decimeterhög snö (inte ännu) och bygga snölyktor. Man kan sitta och lyssna på när Judy Garland sjunger om att vi ska ha en fin liten jul för julen tycker jag så mycket om. Och jag blir alldeles lätt när jag borrar in näsan i den där hästpälsen och sticker in händerna i manen. För det är fint när snön ligger vit på taken.

Jag har tagit hand om niorna som ska börja i gymnasiet nästa år och berättat för dem hur bra samhällsprogrammet är. Men jag blev lite vemodig eftersom jag snart ska gå ut. Men det blir väl bra.

Till kusin Linda: Jag är gärna hund- & husvakt nästa gång. Jag försökte skriva det som kommentar i din blogg men det gick inte så bra. Och jag kommer gääärna och dricker glögg.

Nu ska jag och pappa åka in till valbo för att köpa julklappar. Jag tycker att det är bra att vara ute i bra tid. Och det är hemskt bra med sådana här slöa veckor med lediga eftermiddagar. För ibland behöver man sitta och bara vara.

Lyssna på José Gonzáles. Han gör jättebra musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback