vilken härlig da'

idag är det onsdag. och jag har druckit kaffe hemma hos staffan och träffat millan som jag inte träffat på jag vet inte hur länge och det här är nog så mysigt som det kan bli.
för vi har pratat och pratat och pratat och skrattat. ih.

och så träffade jag kerstin idag och det var också jättetrevligt för hon har varit i sydafrika också bor hon ju i uppsala så jag har inte sett henne på jättelänge. men idag är hon hemma så vi ska förhoppningsvis göra något roligt ikväll.
hon fyller också år nästa vecka så det var väldigt trevligt när hon sa; "ja, då ska vi gå på krogen och dricka öööl". jag som inte ens dricker öl. hoho.
för visst känns det bra när man har massa fina vänner, även om man inte träffar dem så ofta, så finns de där. visst är det bra?

nu ska jag göra något som jag inte har gjort innan. det är nog inte att kalla dagbok egentligen heller. men jag hinner inte rafsa ihop nått som beskriver nu, nu.

så här, tatata, ett alster på blogg. (it must be a first)


"det skulle snöa på söndag, sa de på teve idag och då
förr i tiden på den tiden då jag lovade att den här
hösten skulle bli oslagbar
så såg jag inte hur många hinder just den kylan tränger in i
och jag vill inte riktigt rakryggad riktigt erkänna att den
där sista hösten kom och gick och det han knappt göra ont
du vet som de säger när de ska sticka oss mot allt det onda
just så precis visst eller hur inte sant,
det hinner knappt kännas och det är där det känns.
just i att det inte ens hinner värka för värken är så mycket
mer älskvärd än den där hastigheten och redan som barn

tyckte jag att den hastigheten var alldeles överflödig
var alldeles onödig någonting jag inte ville vara med om
just den stressen var ett faktum jag skulle förneka.

samtidigt som de berättade om ännu en jordbävningskatastrof
så suckade jag över att det skulle snöa på söndag
på allt jag går miste om
och undrar om ett liv då är lika räknat som ett förlorat
om det aldrig upplevdes?
det är ingenting jag påstår om mitt just nu
för jag har ett glas vin och snart är det midnatt och vi rullar
in på en tidig oktoberlördag.

också skulle det snöa på söndag, visst var det så?
ska vi gå ut och
ta på livet
tills dess?"


dagens: svart kaffe, ugg & finfina vänner.


Kommentarer
Postat av: Linda

can I call you Karin Hansson?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback