lite för mycket sömn.

onsdag förmiddag. jag är ledig på onsdagar och har sovit för mycket och då får jag ont i huvudet. gick och lade mig 11 igår kväll och går upp 10 i morse. i am a strong believer in 8-hours sleep. 10 kanske, om man kommit i säng sent. 6 klarar man av att leva av i en vecka, högst. sömn är viktigt, med andra ord. fast på onsdagar har jag ju två hästar att ta hand om och rida, så det kanske behövs med lite mer sömn. jätteskönt att vara i stallet för sig själv på förmiddagarna. lite hoppning idag tror jag, på min egna i alla fall. på den andra behövs så mycket dressyr att det är löjligt åt det. det är bara att rida, rida, rida. och rida.

och i helgen ska jag vara hus-och hundvakt åt kusin linda. men hon har inte hört av sig så vi får se hur det bestäms. men jag ska vara det, mh. och det passar perekt denna helgen eftersom jag måste skriva ihop mitt projektarbete och förbereda en stor uppsats om engelska feministiska författare i engelska. dugisen är också en väldigt söt hund och trevlig, dessutom.

jag som hade hoppats på sol idag, men icke.
det är i alla fall varmare än igår så nu ska jag äta lite quick'n'easy havregryndgröt med baked apple,
och sedan gå till stallet. trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback