vårskriverier

"god afton, folket. här är ett spelande piano på terrassen eller bara mitt leende som glimmar ikapp med guldkedjorna.
ikapp med det sexrutiga fönstret och de lungfyllda skratten som sipprar ut mellan månvarven.


och nere på gaten svävar hela världen i små trådar från himlen medan jag med fingret ritar ett hjärta av ditt utspillda te. för vi behöver inte springa längre, behöver inte rymma så länge mina ögon dansar ikapp med skuggorna du skapar på väggarna.


god afton, ni som vet vad som händer när verkligheten ter sig mindre och mindre verklig och drömmen blir sann på gott och ont. ni som skålar i högresta kristallglas och som blundar bara för att vikten av ögonskuggan är alltför tung att bära.


det är natt nu, sverige. det är natt nu, världen. det är natt och solen kommer inte än på länge. en stjärna glittrar medan rödvinet får demonstrera all min poetik som rinner ut genom mina fingrar, mina andetag, mina ögon.

jag vet att den sortens melankoli inte tilltalar dig, älskling.

för såhär i ensamheten, i den fina linjen mellan dig och mig, så finns inga andra val än just det. ensamheten
eller själadöden.


så god afton, såsom vi vet att vi kan sova med inget annat än dunbolstret tätt virat om kroppen som ett hölje från just kylan av de där andetagen.


god afton.
världen slocknar nu och mina ögon är det enda som glimmar mot fönsterbläcket, mina ögon och hjärtat av vaniljte har jag tvättat bort."


Kommentarer
Postat av: aggiornare

Stupore! Amo questo luogo!:))))))) http://www.usate348.org/aggiornare

2007-02-19 @ 01:48:50
Postat av: cavalli

pagine piuttosto informative, piacevoli =) http://www.flryanair.org/cavalli

2007-02-24 @ 23:27:32
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback