stallhelgen

ok. jag försöker med det här med blogg igen. jag menar, jag sitter ju och gör skolarbete på datorn nästan varje dag så då kan man väl skriva lite? jag skriver ju så mycket annat och just dagböcker har väl inte riktigt varit min grej men det är nog ganska bra, att skriva av sig lite av dagen.

idag har jag varit (är) ledig. det är skönt, jag har gjort lite skrivabete och lyssnat på sufjan stevens (!) som är den nyaste musikupptäckten för mig. hans skiva "greetings from michigan". ja, tack.
annars har vi några fler tillskott i skivsamlingen för i höst:
stina nordenstam - and she closed her eyes (alla skivor med stina är bra men den här är den bästa),
the knife - silent shout
sufjan stevens - greetings from michigan
the tiny - someone like you

och nu ska jag åka till stallet och skritta ut jättelångt. det har varit en tuff vecka för oswald och mig. först dressyrträning för maritha lindstedt förra helgen, sedan träning för eva två dagar efter, följt av hoppträning för cia. ja, jag ska försöka mig på det där med hoppning. oswald verkar nöjd. =)
jag har även köpt ännu ett till fleecetäcke som sved i plånboken.
men det var ju rött.
och med guld-passpoal
nu ser han ut som om kungen skulle ha ägt honom.

sedan ska jag och johanna åka till jäderfors och ta hand om hästarna där. vi ska ta med världens finaste föl gio ut och gå (han kan gå i grimma och grimskaft fast han bara är fyra månader och väldigt pigg) och så ska mamma yoga få sig lite välbehövd dressyrträning.
sedan hem till stallet igen, rida dressyrpass på lilla g. och sedan fredagshöning. jag ska ha den själv idag så jag får hjälp av johanna. det kan ju låta tråkigt men det finns inget mysigare än att vara själv i stallet när det börjar mörkna och man hör hästarnas ivriga gnäggande.

nu ska jag koka kaffe så vi kan sitta på den gamla höskullen (c.1911) i jäderfors och bara mysa. där ute är det precis som jag vill ha det, stora hagar, ett gammalt sekelskiftshus och tillhörande stall.

och nya kyra.k - vindjackan i sandfärg sitter inte helt fel den heller. =)

Kommentarer
Postat av: Linda

jaaaaa! hon skriver igen!!! it's aliiiive!
när kommer du hit på fika då? nästa vecka? kram kram!

2006-10-19 @ 21:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback