idag är det lucia

"vi går nånstans där vi aldrig varit tidigare".

så bestämde vi att vi skulle göra. jag och kerstin skulle ut och ta en öl igår, och vi går alltid på samma ställe. på movitz i gamla stan. och går vi inte där så hamnar vi någon enstaka gång på petsounds bar på skånegatan. vi var lite trötta på oss själva så vi tog första bästa tunnelbana till medborgarplatsen och tog första bästa ställe. det hette "little persian" och det serverades persisk mat och billig öl. på östgötagatan.

idag ska jag och kristina handla lite julklappar och äta lite lunch på något trevligt ställe, tänkte vi. sedan ska vi gå på bio ikväll! på saw 4. jag vet inte riktigt hur jag känner inför det. elin sa att hon fick psykiska men efter att ha sett 3:an. men det ska nog bli bra.

så åker jag alltså tillbaka till sandviken imorgon. gsus, känns som jag var där igår. men jag ska hem och fira jul. och chilla. och rida. känns lite skönt ändå att vara hemma så långt innan jul. kanske åker jag tillbaka till stockholm tidigare istället, om det blir för tråkigt hemma. jag funderar starkt på att fira nyår här...

...för det är raw fusion på mosebacke på nyårsafton. och det är verkligen jättejättekul.

dagens: igår på det persiska stället så serverades det kardemummakaffe. jag blev lite inspirerad och blandade i kanel i kaffepulvret innan det bryggs. jättegott blev det!

det är även lucia idag och en kompis till mig är med i stockholms luciatåg. hon blev tyvärr inte lucia, men hon är en av tärnorna. så vi ska gå och lyssna på dem i nk-huset kl.17.

ha en trevlig dag och ät många lussekatter.


Kommentarer
Postat av: Tessan

Hoppas ni får en trevlig dag..gårdagen lät riktigt trevlig :)

Postat av: karin

till tessan:

ha en trevlig dag själv!! =)

2007-12-13 @ 17:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback