...och bilen går bra.

klockan nio ringde klockan och jag gick upp. trött som jag var så masade jag mig in i köket, det kändes som jag gick i något slags dimma. häller vatten i kaffebryggaren, i med kaffepulver. så ska jag slå på den. då händer inget. nähä, tänker jag. jag tänker "kokkaffe". försöker att slå på spisen. nähä.

elen har gått i hela lägenheten. jaha, tänker jag. all min mat, all min dyra vegetariska frysmat. våran nyinköpta dyra ost i kylen. mitt morgonrufs som så väl behöver sin plattång. fan fan fan.

men det löste sig. när allt gick igång igen gick jag in på internet och såg på aftonbladet.se att elen har gått i typ hela södra stockholm. tvärbanan mellan liljeholmen och sickla udde har stått still sen åtta imorse. vilken herrans tur att jag åker tunnelbana, för jag hatar ersättningsbussar! jag minns en gång när vi fick åka ersättningsbuss från axelsberg ut till skärholmen (vad vi nu skulle dit att göra), och busschaffisen åkte fel någonstans i sätra..

men nu funkar det. mitt hår ser ut som det ska. men jag blev lack, ändå. jag började nästan beefa med bovärden. nej, det gjorde jag kanske inte, men det hade blivit en beef om jag haft pengar på telefon så jag kunde ringa.

..summan av kardemumman är att jag nu ska skriva lite. sen ska jag åka ner på stan och unna mig nåt riktigt onödigt från weekdays. jag tänker mutterpumpsen från acne som tydligen ska ha gått ner i pris. eller lackpumpsen på topshop..

bara för att jag inte pallar mer huvudvärk och nackvärk nu. bada bada bada, ipren, ipren, ipren. spontanshoppa, spontanshoppa, spontanshoppa (jag har faktiskt inte shoppat på jättelänge!)

dagens: lambs nya skiva, och även peaches.

..jag måste bara tillägga att jag insett hur värdelös elle är som modetidning. mamma, jag vill inte prenumerera mera! jag satte mig och skulle läsa januarinumret igår, då jag till min stora irritation inser att det dessa mode"experter" kommit fram till, typ har varit "trendigt" i 3 månader!!! hallå, lönt att betala dyra pengar för dåliga och framför allt inte aktuella råd eller inspirationsmotiv. helt värdo.

Kommentarer
Postat av: Fridah

ha en jättefin dag :):)

Postat av: karin

till fridah:

tack så mycket och tack detsamma! =)

2007-12-12 @ 12:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback