vad det handlar om enligt mig.

det kanske känns som att bloggen tar en vändning. jag tror att jag har insett hur komplett ointressant det egentligen är att läsa om hur mycket jag rider, vad jag lyssnar på för musik, vad jag läser eller vad jag äter till frukost. så jag försöker på sidan av frukostätarredogörelsen att göra något annat.

jag är en sån som har svårt för saker som känns ointressanta. det var därför jag tog bort min facebook. folk säger saker som att det är "roligt att få kontakt med gamla dagis/högstadie/gymnasiekompisar". men vadå? vad gäller mitt liv så har jag kontakt med dem jag vill ha kontakt med. det känns som att det kanske finns en anledning till att man inte har kontakt med de andra.

...så går folk med i facebook och samlar kompisar, känner igen ett namn och "just ja, vi kanske gick på samma dagis för hundra år sedan". känns det lönt? nej.

fast det värsta är nog mailen. för er som inte vet så får man alltså mail från facebook där det står om någon skrivit på ens "wall" (motsvarande typ gästbok), eller om något annat "spännande" hänt i facebooksfären. detta irriterar mig mycket sedan min mail är till för seriösa mail från seriösa människor.

när man sedan går in på facebook så möts man av förstasidan som säger "news feed", och där blir du upplyst om att den där dagiskompisen gått med i gruppen "idol är bäst", ungefär. till slut hamnar man på denna fullt ointressanta människas profil och kollar suparbilder eller egobilder framför badrumsspegel.

...så har du spenderat en halvtimme av ditt liv på skit.

därför skiter jag i facebook, bilddagboken, myspace, efterfesten, you name it. för att det enligt mig är helt värdelöst. senast förra helgen i vindimman blev någon chockad över mitt val.
- va?!?! sa han. HUR FAN KAN DU INTE HA FACEBOOK!?!?!?!?!

jag blev så chockad över hans reaktion att jag inte visste vad jag skulle svara.

därför passar bloggandet mig bättre. då kan jag vältra mig i något slags intresse av att hävda mig själv och mitt liv. för det kan ju faktiskt ingen förneka, att det är det allt handlar om.

så, summan av kardemumman:

till frukost åt jag två mackor med ost
drack ett glas jos
och två koppar kaffe.

Kommentarer
Postat av: Linda

bra där.
jag tycker egentligen inte heller att det är roligt med fejset, det enda roliga är att hitta människor man tyckte om som försvann när man flyttat runt mycket.
men bloggen, det är något HELT annat.

2007-12-19 @ 16:37:04
Postat av: karin

till linda:
haha lätt. menar du att det är något annat än facebook, eller något annat än jag skrev? för jag tycker att bloggen är precis som jag skrev.

2007-12-19 @ 17:00:49
Postat av: Linda

ja, det är precis så.
fin bloggen blev. du får säga till om du vill ha hjälp med designen av den (bakgrund eller header eller så) så kan jag hjälpa dig.

2007-12-19 @ 18:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback