vört och glögg och sill och sånt

...hunger. jag säger bara det. jag ska äta julbord om två timmar. jag minns när sune sa (i sunes jul), att "familjen har inte ätit på flera ÅR, för att riktigt spara sig till julbordet". jag minns även när rudolf sa till sune när han åt ett äpple, att "ät dig inte mätt på sånt vi har hemma, sune! ät lax, det är dyrt, eller jag menar gott". lax, alltså. och sill. och potatis. och julmust. och efterrätt. och kaffe, julgranar och mysigt.

jag har hittat den ultimata partyklubblåten. bonde do role med låten gasolina. bonde do role är nåt sånt hypat elektroband, varifrån vet jag inte. peppad blir man, i alla fall.

och det är så kul att vara hemma och rida oswald! jag har ridit och ridit och ridit så den stackarn blev helt genomblöt av svett och bara flåsade och flåsade. men jag tror att han behövde det. han ska få vila musklerna idag, dock. jag vill ju inte köra slut på honom fullständigt.

det är så härligt att vara i stallet såhär i jultider. var man stressad eller på något sätt missnöjd med livet och sig själv, så råder mjuka hästmular definitivt bot på det.

annars råder julighet här hemma också. vi dricker glögg och äter pepparkakor, vi har även köpt årets första vörtlimpa.

kvällen blir lugnet självt, och det känns så bra. både för kroppen och för huvudet. jag ska lägga mig tidigt och fortsätta läsa ungdomstrilogin om berta och carolin av maria gripe.

btw - jag ska göra lite reklam för mitt poesiforum. gå in på poeter.se och sympatisera med dem, bli medlem och läs lite schyssta texter. jag finns med under namnet "konstverk".

på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback