det ska då alltid gås ut

jag tänkte inte gå ut. inte under några omständigheter. jag känner mig smått sjuk, fattig och trött efter intesiv tentaskrivning. men då sa sofie:

- det är releasefest på st:eriksplan

då sa jag:

- ja men jag pallar inte.

då sa sofie:

- det är vip-fest. D skriver in oss på listan.

då sa jag:

- men åååh. jag har ändå inga kläder att klubba i.

då sa sofie:

- ...det innebär att det är gratis inträde. och gratis öl.

då sa jag:

- okej.


så nu sitter jag och funderar på vad jag ska ha på mig. lite smått prestationsångest. jag har en känsla av att jag borde vara snygg, att det kommer att vara mycket snyggt folk där. osminkad framför en soft film med honungsvatten och alvedon tycker jag iofs känns skönare, men..

men jag är klar med tentan! och elin kommer till sthlm. imorgon ska vi ha julbak / förstaadventsfika här. vi ska baka lite julgodis och dricka glögg. emelie tyckte att vi skulle baka just "julgodis", inte de klassiska pepparkakorna och lussekatterna. när jag då frågade var julgodis var, så svarade hon att det var typ "tryffelbollar" och "ischoklad". shit, tänkte jag, men det blir nog mysigt.

och på söndag ska vi gå på globen, på stockholm horse festival. internationell hoppning och grand prix kür i dressyr. vi ska alltså se jan brink och briar live! och malin baryard och flippan! det ska bli jättekul.

jag har förövrigt fetträningsvärken i ryggen efter dressyrpasset igår. men jag ska döva smärtan med att köpa klubbklänning på beyond retro. om det är gratis inträde så kan man faktiskt tänka sig något nytt...

dagens låt:

beirut - rhineland

också läser jag en biografi om selma lagerlöfs förhållande med sophie elkan. jag pallar inte att hämta boken för att titta författaren. men den är bra.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Kom ihåg bara lilla gumman, att du inte tycker om ischoklad (du kräks av det....)Kram.

2007-12-01 @ 13:27:46
Postat av: moster anna

gumman , man måste vila så huvudvärken släpper också ....

2007-12-01 @ 15:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback