huvudvärk, huvudvärk

mitt upp i alltihop attackerar den där huvudvärken också. jag känner mig även lite febrig. det är verkligen jättedålig timing. jag ska dricka massor av citronte med honung och käka vitlök. knapra lite alvedon.

detta blir en billig helg för mig. det känns soft. jag och sofie tog två "after work"-öl på petsounds bar igår. det är sjukt hur mycket folk det är på puben klockan 8 en fredag. sen åkte jag hem vid halv elva och sov. det var jätteskönt att komma hem så tidigt.

och snart ska jag åka till stallet igen och rida lite. hjälpa till inför tävlingarna imorgon, sen ska jag sova över hos malin eftersom hon bor så mycket närmare stallet. hennes pappa ringde förövrigt igår och sa med mild röst; "du är ju vegetarian, men äter du något djur? får? kyckling? fisk?". mitt svar på frågan blev att jag åt fisk ibland. men han propsade då på att laga helvegetariskt eftersom hans pojkvän är kock och skulle klara av det. det känns väldigt spännande och trevligt att någon tar mina matval så seriöst.

det är inte lika kallt i sthlm nu, vilket känns mycket bra. bara den här huvudvärken lättar och jag känner mig lite piggare så ska nog den här helgen bli bra, den också.

..och jag läser maria gripes trilogi om berta och carolin i "skuggan över stenbänken". mycket underskattade böcker. lyssnar på aretha franklin gör jag också.

take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback