såhär ser det ut idag

såhär ser det ut idag;

det är snö i sthlm. det var inte snö i förrgår. nu är det snö. så det var bara för mig att åka ner på stan mitt i all feberyra (ja, jag är lite sjuk) och hitta en vinterjacka. H&M, monki, oasis, weekdays (sistnämnda kunde jag ju glömma). svosch svosch. jag har kommit på att jag inte ens gillar vinterjackor. man blir aldrig snygg i en vinterjacka ändå. inte liiiika snygg som man kan bli i en fin, nätt höstjacka. så vad väljer man då? frysa och vara snygg, eller vara varm och ful?
jag har insett att jag måste välja sistnämnda, eftersom jag bestämt mig för att vara lite mer vuxen. och då väljer man sistnämnda.

en annan vuxengrej jag har är nackspärr. sjukt mycket nackspärr. jag vet inte riktigt vad jag ska göra heller. hade jag varit hemma i norrland hade jag åkt och snott lite av hästens liniment. nu får jag bara vara blickstill, annars hugger det till höger och vänster och jag får huvudvärk.

jag har inte så många planer idag. jag sitter insvept i en skön filt med raggsockor på fötterna och äter pepparkakor. jag ska skriva klart och skicka in min uppsatssynopsis. sen ska jag hämta mamma på centralen, hon ska bo här ett par dar. jag tror att jag ska åka ner på stan lite tidigare och ta en sväng i gamla stan. de julskyltar för fullt och jag är på jakt efter en mysig adventsljusstake. sådana kan man bäst köpa i små mysiga butiker i gamla stan, och inte på ikea.

på återseende!

Kommentarer
Postat av: Kusinen med nacken

rådet jag fick från Nackknäckaren var att propa i sig värktabletter och röra sig så mycket som möjligt. det funkar bäst, annrs får man tillslut kramp i musklerna. aj aj.
du har väl suttit och skrivit lika mycket som jag? det är kanske en högskolerelaterad nacksmärta. det borde CSN betala!

vad mysigt med mamman i stan. inte har du lust på en tur med kusinen någon gång? vi kanske kan utveckla den där stadsturen vi tog sist?

KRAM!

2007-11-14 @ 13:02:59
Postat av: Karin

Till kusinen med nacken: ja ibland känner jag att värktabletter vore på sin plats. men jag får inte för mamma, hon tycker inte att det är så bra. istället får jag liniment och en vetekudde. funkar sådär. jaa, faktiskt! ska vi skriva till csn? =) "kära csn, eftersom vi nu har serious neckpain, så bör vi slippa framtida lån samt få tillbaka tidigare lån retroaktivt. känns det okej för er?"

ja mamma är peppad, jag blev lite smått orolig när hon skulle ta sig in till stan själv imorse bara. haha. jamen självklart! kom hit bara! du får komma när du vill. =)

KRAM!!

2007-11-15 @ 09:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback