söndag snart måndag

idag är det söndag. och om ungefär fem minuter så är det måndag. jag har haft en bra helg, kanske med lite för lite sömn och lite för mycket party. det är inte en jättelyckad kombination. men jag har varit på 25-årsfest och druckit öl och chillat.

jag och kerstin har tittat på the office och en film jag inte kommer ihåg namnet på, så hemfärden från hässelby blev rätt så sent. alltså sent med tanke på att jag knappt varit hemma nåt i veckan. jag har verkligen längtat efter min säng.

kerstin har även bjudit på god veganmat, och bäddade så snällt "min säng" innan vi åkte ut i allhelgonanatten.

och här hemma är det nystädat. sandra har farit fram med dammsugare och mopp, rensat bort vinflaskor och pantat pet-flaskor. det var riktigt fint när jag kom hem, sån söndagslyx.

vi firade söndagskvällen genom att äta pastasallad med soltorkade tomater och mozzarella, lägga en bra ansiktsmask och skriva lite.

det går förövrigt sjukt mycket framåt med uppsatsen, jag sitter som fastnaglad i både skrivandet och läsandet. det blir nog riktigt bra, hoppas jag.

jag ska åka till sandviken på torsdag, och ta hand om min lille polle. det var alldeles för länge sedan jag träffade honom nu. vistelsen i viken ska även kombineras med lite dressyrspeakerjobb, öldrickande på lill-puben och en försenad halloweenfest. blir nog fint.

av en slump hittade jag en låt,
som jag tycker ni borde höra;

the cinematic orchestra - to build a home

tydligen har låten varit med i något avsnitt av grey's anatomy.

take care!

Kommentarer
Postat av: Moder

BRA att du sköter dig i skolan!! KUL att du har en blogg. HÅLLER MED att du behöver lite bilder till den.... Du kan ju faktiskt önska dig en i julklapp!!

2007-11-05 @ 08:22:57
Postat av: Kusin L

ja jag tänkte detsamma: önska dig en kamera i julklapp. det är väl en sådan där julklapp som föräldrar tycker känns jättenyttig att köpa. och det är ju SÅ roligt att kunna fota ofta!
bra att det går bra med uppsatsen. själv känns det bara seeeegt.

Postat av: Karin

Till L: Ja, speciellt min mamma verkar ju tycka att sådant är viktigt som viftar med systemkameran i tid och otid. Dock känns det som att det är pengar jag behöver. Haha. Sandras pappa hade sagt så till henne när hon sa att hon skulle önska sig massa grejer; Du behöver BARA pengar!

2007-11-06 @ 09:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback