statements

igår hade vi fest här, för kära kerstin som fyller år. och vi lagade mat. bulgursallad och hummus och foccaccia. sen drack vi lite öl och gick på konstfack som hade något slags fest på telefonplan. jag är mycket nöjd men jag är lite söndagsseg. fast det gör inget, det är "fem myror är fler än fyra elefanter" på tv.

sara har varit här och druckit kaffe, och vi har pratat om diverse viktiga saker.

följande saker bör tänkas på, sedan det igår var "internationella köpfria dagen", för att man som konsument ska tänka över vad man håller på med egentligen.

- sluta köp så jävla mycket kläder. jag ska sluta köpa så jävla mycket kläder. det är ganska äckligt hur mycket pengar man lägger ner på onödiga saker som bara gör livet sämre för dem som producerar.
- sluta ät så jävla mycket skit. köp inte chiquita-bananer, ät ekologiskt, strunta i köttet. det är så värt för alla stackars djur och alla stackars människor som lever under vidriga förhållanden för att vi ska dricka lite kaffe. för mig är det självklart att välja ekologiskt. det är så lätt.
- sopsortera.

det här är mina statements. vilka är era?

Kommentarer
Postat av: KusinLinda

ja, jag kommer aldrig att sluta köpa kläder. inte du heller.

men...
1. sluta låta så jävla mycket vatten rinna i onödan.
2. åk inte så jävla mycket bil.
3. ett tomt rum är ett jävligt mörkt rum.

ja.

2007-11-25 @ 20:49:31
Postat av: jag igen

hur gick det på tävlingen förresten?

2007-11-25 @ 20:50:32
Postat av: Mor

Men ojojoj, jag finner faktiskt inga ord så........
Men om jag skulle ha hittat några så skulle dom ha varit positiva.....

2007-11-25 @ 21:10:23
Postat av: till linda

nej man måste ju ha kläder, men jag ska sluta köpa så mycket kläder. onödiga kläder. det känns helt ovärt.

det gick bra. jag kom en utanför placering, men jag är jättenöjd. han blev en dressyrhäst när han kom in på banan och jag fick en 7:a på ryggningen som han typ inte kunde dagen innan. =)

2007-11-26 @ 09:04:57
Postat av: Linda igen

nu måste jag få lära mig en sak: vad är onödiga kläder?

2007-11-26 @ 09:24:50
Postat av: till linda

toppar på gina tricot för 129:- som man köper fem stycken i månaden är onödiga kläder. kläder som man redan har massor av men köper fler i en annan kulör är onödiga kläder. har man 10 par jeans som är hela, tycker inte jag att man behöver köpa fler, bara för att dem är "monstercravings" som elin kling skulle ha sagt.

i alla fall inte enligt mig. att shoppa med måtta, tycker jag känns rimligt.

2007-11-26 @ 16:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback