verkligen allt och inget

jag sitter i skolan och försöker att få lite arbete undanstökat. jag tänkte att jag skulle åka hit och jobba med min hemtentamen i text- och samtalsanalys. men nu har jag suttit här i en halvtimme med text- och samtalsanalysböckerna på vänster sida om datorn, uppsatsböckerna till höger. och mitt huvud står helt stilla, jag kommer inte på en enda bra fråga till den kritiska analysen av texterna. inte en enda!

det här är nog första gången jag lägger händerna på "retoriken kring grammatiken" med ett befriande leende på läpparna. grammatik är roligare än textanalys. i alla fall idag. hemtentamen får vänta till imorgon, uppsatsen får finslipas lite på idag.

det är tjock dimma över hela stockholm idag. inte alls som det fina vädret igår när jag promenerade runt i gamla stan. jag köpte fina vinröda rustikljus till mina silverrustikstakar, också köpte jag lavendel i doftpåsar. bara för att dem fanns på iris, som är min favvobutik i gamla stan. där finns en adventsstake som är apdyr och som jag trånar efter varje gång jag är där.

jag tror att jag ska koka lite vinglögg ikväll. jag och sandra brukar ha en lyxtisdag när vi ska titta på desperate housewifes. och då passar ju lite glögg, såhär när advent nalkas.

men jag ska inte åka härifrån förrän om fleeeera timmar. jag ska åka ner på stan och möta sandra utanför skolan klockan fyra. nu är klockan elva.

jag färgade håret igår, också! nu är det sådär härligt glänsande och mjukt, djupt kakaobrunt.

och julkalender måste man ha! skriv det på köp-listan! julkalender!
vi har redan börjat julen hemma i söderförorten. de säljer saffransbröd i vår gulliga kiosk och vi äter risgryndgröt på morgnarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback