faking the books

min vän jessica driver något slags bokrecensionsblogg som jag gott tycker att ni kan kolla in (http://stellasbokblogg.blogg.se/index.html).
där har boken allt av martina lowden recenserats (http://stellasbokblogg.blogg.se/2008/august/utkast-de-sista.html), och den recensionen tycker jag är en rätt schyst utgångspunkt när jag nu känner mig manad att läsa den. inte på grund av ovanstående resonemang, utan på grund av att jag är så extremt mesig och faller så lätt för grupptryck att om det nu publiceras någon ny hypad pretto-poet i romanform så är jag ju tvungen att läsa.
jag har inte så mycket att säga om martina lowden annars, förutom att hon ställde upp i en dokumentär om august strindberg och skulle prata om sitt förhållande till en dåres försvarstal. i den dokumentären var hon sådär svår och jobbig som man kan föreställa sig.

jag ska också uppmärksamma en ny musikfavorit, lali puna. lyssna och njut: http://www.lastfm.se/music/Lali+Puna (ni kanske måste trycka på play när sidan visas, och make sure att låten "faking the books" är den som spelas. eller ni får lyssna på annat också, men det här är from me to you, det goda rådet).

obs! det här är också jättebra. sånt jag lyssnar på när jag sorterar bland mina nagellack, typ. inte för att det är tråkigt, utan för att det är lite tralligt och fint. mallu magalhães: http://www.lastfm.se/music/Mallu+Magalh%C3%A3es (kanske att ni måste trycka på play nu också. låten heter "tchubaruba final").

så, för musiken och litteraturen, livets stöttepelare.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Nämen vad fint, tack för länkningen! och testa att läsa Allt, den har verkligen sina ljusglimtar. Nu läser jag Världens sista roman av Daniel Sjölin. Tror att du skulle älska den, jag gör det iallafall! Trevlig resa (för du åker väl imorgon) och stor kram!

Postat av: karin

varsågod! jag ska läsa. jag gillar tips och goda råd från folk som man tänker sig har samma smak som en själv. kanske också mycket för att jag för tillfället inte läser någon roman. ja jag åker idag, sitter här på golvet och skriver. höhö. det blir nog bra, skönt att ha ledigt någon vecka i alla fall, innan det kör igång i london. kram!

2008-08-25 @ 10:51:01
Postat av: karin

jag tror förresten att jag sett den där boken av daniel sjölin. att jag stått och fingrat på den på pocketshop någon gång. jag ser framför mig ett ganska avskalat omslag i något slags beige?

2008-08-25 @ 10:52:42
Postat av: Jessica

vad kul, ja läs! ja daniel sjölin-boken är beige och avskalad. Tror du skulle älska den, köp den nu innan du åker om du hinner! Vad ska du göra i london?

tipsa gärna om romaner du gillar också, jag älskar boktips. kan rekommendera www.bokhora.se/blog som är en ständigt uppdaterad bokblogg. :)

kram!

2008-08-25 @ 17:26:45
URL: http://piccolastella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback