och det var längesen jag räknade sekunder i molnen

00:33 söndag. det är augusti nu.

igår såg jag gryningen. jag ser bara gryningen på väg hem från nån klubb, på något sätt är det även finast så. svänga lagomt med väskan i handen upp eller nerför någon gata på väg hem - sjunga med fåglarna.

det var grolsch bloc party-tjafset på götgatan igår. vi tog en sväng förbi, kikade in på högbergs, åkte till någon fest på vikingagatan, drog till upplandsgatan och gick på knast, vidare till kära tyska brinken. jag tror att jag kom på alldeles för sent att det var den sista kvällen i stockholm på länge. den sista gryningskvällen, djupa sista-tunnelbanan-kvällen, sista kvällen att fundera från vasastan till norra bantorget, köpa vegankäk på vurren fridhemsplan 02:50.

fast kanske gjorde det ingenting att jag inte kom på det där med lämnandet förrän vi stod på en varsin tröskel och du sneglade på mina flyttlådor och jag har aldrig gillat det där med avsked

sa du

och jag höll med. nu har vi skrattat oss från söder till norr

sa jag

och du sa att det var fint att säga hejdå sådär i gryningen, innan jag stängde dörren och satte mig vid fönstret för att gråta tills huvudet dunkade -

allt har sin tid och stockholm står kvar

sa du

och ja sa ja.

Kommentarer
Postat av: Jessica

åh, det är haket-glamour här, nu har jag hittat din blogg och älskar den. Kommer bli stammisläsare. Jag skickade nyss ett väldans långt mail till dig på haket. men var ska du flytta? hoppas att vi hinner vara poesiklyschiga innan du åker. kram

Postat av: karin

jessika:

åh, ja, jag såg ditt mail. fint, så fint. jag ska svara när jag inte har jobbat i 12 timmar. jag svarar nog imorgon kväll. astråkigt att jag flyttar till london om en vecka. men som alla säger, stockholm står kvar. jag hoppas att du finns kvar här när jag kommer tillbaka (vilket troligtvis blir efter jul), för jag tror att vi skulle bli väldigt fina vänner. men anyways, see you on haket. eller vi kan bloggkonversera också. jag sticker den 25:e augusti, alltså om en vecka. men fan, om tid finns, skulle vi ju kunna ta en fika eller ett glas vin någon kväll? vi kan höras om det. KRAM!

2008-08-17 @ 23:10:31
Postat av: Jessica

Karin: Åh vad fint! oj, london låter stort och spännande och självklart finns jag kvar när du kommer hem. jag söker jobb nu och hinner alltså inte ses i veckan men efter jul satsar vi på! så länge kan vi maila om poesi. jag har skrivit hela kvällen, karin! det känns så toppenbra. ska fortsätta nu. svara på mitt haketmail när du orkar, ingen stress ju. Kram!

2008-08-18 @ 00:48:58
URL: http://piccolastella.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh, karin, nu har jag morgonläst en del i din blogg. Det är helt sjukt:

1. hur bra du skriver!

2. hur mycket jag känner igen mig i. jag menar, bd forever, bob hansson och håkanärbra. beirut. för att bara nämna några saker.

3. inspirerad av en liten haketstund och våra mail igår, skrev jag igårkväll 18 sidor. ARTON! det är mer än jag ksrivit på flera år.

kram!

2008-08-18 @ 09:28:29
URL: http://piccolastella.blogg.se/
Postat av: karin

jessika: åh, du är så snäll du! jäklar. 18 sidor är creddigt. jag hoppas att du slog riktigt hårt på tangenterna och att fingrarna efteråt värkte. det är så det ska vara. =) kram!

2008-08-19 @ 19:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback