de där två fina städerna på s.

jag har badat. och badat och badat och badat. suttit på de varma stora stenarna som sluttar ner i storsjövattnet och dragit vass mellan stortårna. tvättat håret i regnvatten och druckit kaffe medan jag plockat potatis i trädgårdslandet.
jag har ridit också, ganska så mycket har jag ridit. mestadels har jag ridit i skogen då det inte varit så mycket broms, dinglat med barfotafötterna och ridit barbacka på hästryggen.

sen har jag druckit en hel del öl också, mest på yllefiltar i någon park och dansat till beirut. jag har sett gryningen i sandaler och sommarsjal, vaknat bland syrendoften i juni.

jag köpte fina klänningar på frälsis och åkte ut till öjarön och bodde utan el och med dass.

sedan badade jag lite till, åt lite hallon med mjölk och kelade med hunden. skrev en och annan vers gjorde jag också.

sedan var det plötsligt augusti och jag tog ett tåg till stockholm. där hade vi massa picknick och jag hängde på mitt kära kulturhus.

och snart lämnar jag tyska brinken, kungsan och humlegården bakom mig. den 3:e september går flyget till london.

och med septembermånaden övergår sommaren i en ny årstid som är minst lika fin. fast nog kommer jag att sakna svensk svampplockning och stalltak i oktoberregn.

men de står kvar, bägge två. 
de där två fina städerna på s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback