vi är alla klyschor och det är ett jäkla tjafs

såntdärnt som jag läser:

gunnar ekelöf
bob hansson
sture dahlström
och sonja åkesson.

jag är med andra ord en levande klyscha.

förövrigt så slutar jag aldrig att förvånas över människors outtömliga behov av bekräftelse från mestadels oviktiga människor. oviktiga i den bemärkelsen att man inte känner dem eller knappt gillar dem, ens. ändå vill man hävda sig, visa sig duktig, snygg och välkammad. jag säger inte att jag är bättre, även om jag inte kammar håret så ofta. för vi är alla klyschor, och det är ett jäkla tjafs. att folk inte kan förlikas vid tanken på att det ofta bara är en sockerbit mer eller mindre i kaffet som skiljer, en eller annan tjafsig tygbit till klädesplagg hit eller dit.

Kommentarer
Postat av: Anonym

"det är genom andra vi blir till"

2008-08-15 @ 09:00:56
Postat av: karin

jag vet inte om jag håller med alls, faktiskt. visst, vi är liksom samma och värda lika mycket, men jag tror inte att man på något vis kan förverkligas genom andra. det känns som att man tappar sig själv om man hela tiden ska vara beroende av andra. då tror jag snarare att ensam är stark.

2008-08-15 @ 16:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback