en gång prenumererade jag på elle. sen slutade jag med det.

i kanske 2 år prenumererade jag på elle. jag tyckte att de hade bra modereportage och att de tillförde med något slags inspiration. någonstans kanske jag även tyckte att det fanns en estetisk kvalité i tidningen elle. emellertid så tycker jag inte att det förhåller sig så. jag tror inte att det är tidningen som har förändrats, förämrats, inte alls. men insikten är ju en ständigt pågående process.


kanske har jag aldrig varit mycket för kvinnolitteratur, jag vet inte. hursomhelst så tycker jag att elle är en fruktansvärt dålig tidning. att jag kommer och tänka på detta är för att jag har en vän som jobbar med retusch och hade retuscherat ett modereportage i elle som han ville visa mig. men jag kunde inte ens koncentrera mig på den "fina reutsch" han åstadkommit i reportaget. ska det här vara mode? var det enda jag tänkte. en blaffig rubrik på framsidan som lyder; vårens trendbibel. sedan följer drygt 200 sidor med kläder som är, möjligtvis bekväma (?), möjligtvis privärda (?), men inte ett dugg "trendiga". och vem vill slaviskt följa elles bild av vad trend är?


jeansjackor, ridstövlar, ballerinor, jeansshorts, que?


sedan predikar jag ingen motsättning, inte alls. jag är ingen fashionista. men nog fan är jag kreativ.


...och den-där-människan som recenserar böcker (jo, för det finns nämligen en sådan), tänker jag
inte ens gå in på. här säger liksom tystnaden mer.


men det här är inget jag bråkar om, fastän jag kanske låter cynisk.
jag har nya tekoppar som passar in i den nya bostaden.
där har jag en schäslong som jag ställt ensam i ett hörn, bort från teven, från datorn, från allt.
men en läslampa har jag, böcker har jag och därtill ett stearinljusfyllt fönsterbleck.


Kommentarer
Postat av: moster anna

vad jag blir nyfiken på den nya lägenheten !!!

2008-02-18 @ 16:58:38
Postat av: karin

jaa det ska du vara, den är så fin så fin! du är hemskt välkommen!

2008-02-25 @ 17:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback