how to pronounce your dislikes

på lördag ska jag på maskerad. glamourstjärna mellan åren 1920-1950 är temat. jag ska vara judy garland i sin mest glamourösa form. en glittrig, snedsydd secondhandklänning, kuvertväska med guldkedja, svarta silkeshandskar som går upp på halva överarmen och ett par klassiska pumps med öppen tå. och röda läppar, raka, svarta linjer och den-där-klassiska-50-talslockfrippan. det kommer att bli fab!

jag kom på idag att jag inte gillar nelly.com. jag fattar verkligen inte vad hypen kring den webbsidan handlar om. jag tänker lite på asos.com när jag ser nelly. och asos måste ju vara världens tråkigaste köpa-kläder-på-internet-sida. efter josefssons då, men där kanske man inte hänger efter 25+? jag vet inte, men allt är bara grått. och känns två år efter. och det ska man alltså betala frakt för? jag venne, jag tror att jag är lite old fashion och fortfarande uppskattar att prova och klämma på storlekar och material, innan jag slår till.

en annan sak jag inte gillar är oprah winfrey. inte efter hon hade med en gäst som tydligen var någon hypad modell som var gift med jim carrey. anyhow, hon hade ett barn som var diagnostiserad med autism. men allt denna kvinna gjorde var att sitta och predika för oprah och publiken att hon minsann inte tänkte acceptera att hennes barn hade autism. hon skrek att hon skulle bekämpa det, att hennes barn minsann inte var sjukt.
och oprah klappade händerna och drog iväg ett "hallelujah", varpå publiken applåderade hysteriskt.

huh? har de utvecklat något slags penicillin mot autism, eller? nej. idioti kallas det där för. ren idioti.

såhär tänker jag mig sweet judy, det här ska jag försöka efterlikna:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback