kläder och märken i gult och blått

rejäl joggingtur och två koppar kaffe. nyfärgat hår och ögonfransar/bryn. idag drar jag norrut, till kylan och lilla staden. alla flyr tydligen stockholm i helgen, så jag får väl göra detsamma.

godkänt på uppsatsen, yes! nu är det bara att börja på c.

nu tänkte jag visa vad jag ska ha på mig ikväll när jag ska gå på (håll i er) adam tensta. men weekdays hemsida har inga bilder på wknd/mtwtfss-grejerna. så ni får se lite andra grejer jag gillar istället.

de här skorna från paula hagerskans vore verkligen inte helt fel:

   
bilder: paulahagerskans.se
jag gillar paula hagerskans. hon är lite stiff och hård, samtidigt som hon liksom första liljekonvaljen är sockersöt.

hon är med andra ord raka motsättningen till lovisa burfitt, som inte är stiff eller hård någonstans. men sockersöt.


bilder: burfitt.com

även om jag inte har några bilder, eftersom jag inte har någon kamera, så kan jag förklara i ord kanske vad jag ska ha på mig ikväll:
svart knytkjol med fickor från mika modiggård (tjallamalla), blått sportlinne med valmotiv från wknd/mtwtfss (weekdays), samt mönstrade strumpisar och stövletter från scene (tjallamalla).

jag har nyfärgat hår, svart är det. fint.

jag tänkte egentligen skriva något mer djupodlat än kläder och designers, men sthlm fashionweek till ära, det är full rulle på berns. jag gillar velours visning, och camilla norrback. den sistnämnda känns väldigt svensk. men jag har alltid haft en thing för svenska designers. förutom ca4la då, som är från japan.

däremot gillade jag inte fifth avenue shoe repairs grejer. jag tror att det mycket är för att deras butik på bondegatan är så tråkig. man är på väg till lisa larsson, tjallamalla, man är glad i hågen. men butiken är bara grå. och kall. ungefär som filippa k. jag gillar hennes kläder också, men inte känslan av att vara på ett bårhus när man ska handla kläder.

however, however. nu ska jag göra något vettigt. dricka min tredje kopp kaffe och kanske städa lite. jag får eftermiddagsbesök av bästa kristina och hennes franske pojkvän som är på besök.

ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback