man kan alltid göra det bästa av allt. eller i alla fall försöka.

jag sticker till st:eriksplan över helgen. ztv har hyllningsklubb på 90's i gamla stan ikväll. josefine craaford ska dj'a med sina bästa 90-talslåtar. imorgon = maskerad.

det är grått ute. grått som fan. men jag har ted gärdestad i min mp3. vi börjar tidigt ikväll med vin och 90-tal. det har för övrigt utlovats bsb och aqua på klubben.

annars har jag rätt mycket struktur. b-uppsatsen är klar, litteratur för svenska c är köpt, csn-blankett fixad, räkningar betalade och lägenheten nystädad.

nu ska jag spendera 2 timmar i min garderob, impregnera stövlar och tvätta kläder.

...sedan secondhandshopping och veganskt innan partajet drar igång.

jag tänker orange läppstift och nagellack, lugg, oversize-klänning från weekdays, mönstrade tights och lackstövletter? kan funka.

vädret bara skriker "var deprimerad! var deprimerad!". men jag vägrar. jag har en resa till vendig i början av maj.

men stockholm är bra ändå. just när tråkigheten i vädret och ekonomin är total. för det finns alltid kultur, det finns alltid konst. det finns alltid ett kulturhus där det alltid finns fantastiska utställningar till en billig penning. det finns alltid dramaten, alltid moderna museét eller söderhäng med fina pubar. så var det aldrig förut, och jag gillar inte att ha tråkigt. här kan man bara gå och gå och gå och gatorna tar ändå aldrig slut, allt bara fortsätter.

...jag gillar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback