smile at it!

jag sitter i skolan och läser den uppsats som jag ska opponera på. på fredag är det dags, den stora dagen. den förhoppningsvis konstruktiva kritiken på min uppsats. mitt huvud känns ganska tungt av den här uppsatsen. framför allt nu när jag känner mig som en svensklärare med rödpenna i någon annans uppsats. men det blir nog bra. jag hoppas att min respons blir uppskattad av skribenten.

det känns skönt att vara i skolan, ändå. jag hade så tråkigt igår och i förrgår när jag var ledig. jag är inte så bra på att vara ledig, framför allt inte när man legat i sängen i halsfluss i en vecka. det bara spritter i kroppen på mig.

igår tittade jag, kerstin och maria på "donnie brasco" i hässelby. åt veganska snacks och tittade på ture sventon när vi skulle sova. jag fick havregrynsgröt med torkad frukt och havremjölk imorse. mm, vad gott.

igår var jag i alla fall på stan och tänkte mellandagshandla. på monki var typ hela affären 50%-rearödlappad. men jag hade ingen lust. jag provade kjolar och skjortor och brallor. näpp, tänkte jag och gick till pressbyrån och köpte en smoothie istället. men det var skönt, jag ska inte handla saker bara för att de är på rea.

fyfan vad stockholm är grått nu. sjukt blaskigt och regnigt. men bara därför tänker jag vara extra glad. att låta vädret påverka humöret känns fett ovärt. jag dansar till sköna lauryn hill på morgonen och dricker grönt te, och ryggen är bättre.

smile at it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback