en sån där söndag

det var verkligen längesen jag hade en sån där söndag.
men idag har jag en sån där söndag, och det är så härligt.

såna där söndagar så äter jag en jättelång frukost med karins specialare:
havregrynsgröt med små bitar torkad frukt och russin i, med solroskärnor och linfrön och kanel,
dricker mörkrostkaffe och tomatmacka med örtsalt.

jag läser lite på dn.se sedan jag saknar dagstidning, lyssnar på P1 i webbradion, har fönstret öppet och hör fåglarna utanför.

om en stund ska jag ta en promenad längs den fina hamngatan där jag bor. kanske skriva lite poesi, rita lite eller meditera. jag har just en sån där söndag, som man har dagen efter att man varit ute och dansat med trevliga vänner men tagit det lugnt med vinet, då man har finaste ljusrosa nagellacket i nyansen toulouse,

sådär när man är alldeles glad
och känner livet i sig.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men...vad härligt det låter. Själv har jag jobbat hela dan, sen hem och hitta deprimerade pappan i soffan. Inte kul. SAIK förlorade SM-finalen med 11-6, så du fattar läget...?

2008-03-16 @ 21:17:54
Postat av: karin

haha, ja jag fattar läget! men jag ska ta med mig lite energi hem till dig och saik-förloraren. du kan hälsa honom att vi var ett gäng sandvikare som satt på tunnelbanan natten mellan fredagen och lördagen och skrek "SAIK"!!! till och med jag. =)

2008-03-16 @ 23:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback