jag äter inte mina vänner

"djuren, djuren är människor.
katter är människor
hundar är människor.
hästar, hästar är människor
apor är människor
kossor är människor.
och människor ska vara vänner
det finns inga "dom", bara "vi"
det finns något vackert i allting som föds.

så jag äter inte mina vänner
för de är en del av mig-
som jag vill leva med och växa med
i all evighet.

tanken, tanken är människor
fåglar är människor
elefanter är människor.
råttor, råttor är människor
ormar är människor
lammet är människa.

och lammet ska leka med hajar
när freden blir mer än ett ord.
det du äter ska döma din själ.

så jag äter inte mina vänner.

hur kan vi vara så fridfulla
när vi skapar sån misär-
hur kan vi vara så kärleksfulla
när kärleken förtär,

låt kärleken vara nu,
låt sanningen vara du.

jag äter inte mina vänner
för de är en del av mig-
som jag kan leva med och växa med
i all evighet."

-refused

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback