om att gilla

jag hatar mjukisbyxor.
jag hatar träningskläder över huvud taget.
fleece, funktionella plagg, bekvämlighet.

nej, jag går mycket hellre runt i min finaste klänning hela dagarna.
det brukar jag göra också.
tycker att det är så mycket mer inspirerande.
basplagg är min fiende.

jag tror att jag äger ett par mjukisar som jag tränar i,
några fleecetröjor som jag har i stallet,
två "baslinnen" från lindex och någon t-shirt från h&m.

sedan är resten tyll och silke och satin och färliga tyger,
mest begagnat, som helst får lukta lite malätet,
lite gammalt sådär.

kalla mig knäpp,
men hellre gå i finaste dressen när jag diskar (som en annan amerikansk hemmafru),
än springer runt i yllesockar och komfortabla grejer.

eller minus yllesockarna,
de behöver jag för jag fryser extremt mycket om fötterna.

andra saker jag gillar är mångsidighet och kontraster.
därför känner jag mig som allra finast när jag har både grovstickade yllesockar
och allrafinaste partstassen på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback