strindberg och allt

jag skrev ju en c-uppsats om herr strindberg, men känner mig inte på långa vägar klar med den karln.
så jag köpte en 700 sidor lång biografi om honom av olof lagercrantz.
jag tänkte att strindberg och olof skulle vara en fin blandning.
nu var inte biografin så fin som jag kanske hade önskat,
men å andra sidan tror jag att jag har lite övermänskliga mått.

om strindberg vore i livet vore jag nog en brud för honom.
jag vill tro det själv, i alla fall. mastermind.

jag befinner mig för övrigt i en hiskelig nostalgitripp.
som det här till exempel,
som var det första jag lärde mig att spela på gitarr (mind, det var knaggligt):
http://uk.youtube.com/watch?v=Bf-ghtbDNgc

   

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är en bra första låt att lära sig på gitarr. en bra låt överhuvudtaget.

2008-11-16 @ 20:28:38
Postat av: karin

absolut. det kan lata svart nar man hor laten, eller det tyckte i alla fal jag. men soft att spela. och lyssna pa!

2008-11-17 @ 09:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback