ofcourse my horse

jag sitter i min lägenhet i park west och lyssnar på wolf parade. och har läst lite niklas rådström. tänkte att jag skulle göra det enda rätta och gå och köpa lite engelsk litteratur, inte gå runt och tjafsa med min medhavda svenska.
sluta lyssna på håkan hellström också. jag har kommit på att jag förknippar honom väldigt mycket med stockholm.

det något märkliga med situationen är att jag saknar stockholm mer än den lilla hemstaden. på något märkligt vis känns stockholm mer som hemma än sandviken någonsin gjort. alltså själva staden, gatorna, träden.

idag har jag gått bananas i beyond retro-butiken i brick lane. kikat i diverse vintage-butiker och fikat lite kaffe. snart har jag turistat färdigt i london och måste face reality. men än så länge glider jag runt, dricker mest vin och chillar järnet i mitt crib.

by the way är hyde park fantastiskt. fantastiskt! jag skulle vilja påstå att man kan åka till london enbart för att strosa i hyde park dagar i sträck. själv brukar jag börja morgonen med en promenad runt sjön, titta på svarta svanar, lyssna på diverse höstmörkermusik á la bonnie prince billy och bara försvinna i mig själv.

summa kardemumma så är ändå "jag har varit i alla städer" med håkan hellström bland det bättre som sverige i musikhänseende klämt ur sig.

jag har fotat rätt mycket, dock inte så artsy utan rätt tråkigt och turistigt.
jag kanske har vissa narcissisttendenser? kanske ska fota en blomma eller två för att råda bot på det.

Kommentarer
Postat av: anna.

åh karin fina karin, din kommentar gjorde mig alldeles vimsig, snurrig, fucked up, galet happy. tacksomfan. jag gillar din blogg så in bänken och blir alltid lika glad när du har uppdaterat. smyger in här ofta. många kramar. mååånga.

Postat av: karin

men det var så lite så! tack så mycket själv du. fint att kunna utbyta så mycket. du får skriva mer på haket också. pur alster, så att säga. jag ska göra det själv också. =) kramar!!!!!

2008-09-15 @ 12:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback