green grass of tunnel

musiktips var längesen. jag är lite dålig på det, också. inspirationstorka således.
jag läser mest. och lyssnar på mono. men nu kör vi nåt annat.
múm: green grass of tunnel
http://www.youtube.com/watch?v=oHTFmJk7fH0

en gång i min alldeles bekymmerlösa ungdom satt vi ett gäng på en stor filt i
stadsparken i sandviken och lyssnade på det här. då hade múm precis släppt
sin första skiva, året var kanske 2004 och klockan var kanske 4 på morgonen.
det var sommar och skum, mild sommarsol letade sig in över dimmig gräsplan
och det var alldeles mystiskt och magiskt och alla som var där kunde nog
hålla med om att de aldrig hört något liknande.

därför blir jag alltid alldeles varm i hjärtat när jag hör det här.
det hoppas jag att ni också blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback