och som om positivitet.

tisdag. grått ute. grått inne kanske, trivialiteter retar mig,
som att få kaffefläck på ren skjorta, eller slå lilltån i vardagsrumsbordet.
ett jävla sätt att bete sig egentligen,
jag önskar ibland att djävulshornen i realiteten stack ut ett par centimeter
från huvudet,
så folk hade vett att hålla sig borta.
men det är ju också ett jävla sätt att bete sig på.

det är ett jävla sätt att klaga över någonting alls egentligen,
så jag ska sluta.
jag hatar folk som gnäller.
över huvudvärk, ludd i torktumlaren eller att det är glas i kycklingen.
är det någon som över huvud taget reflekterat över varför det är glas i kycklingen?
ge fan i att äta kyckling då,
så slipper du glas.
det är en moralens rättvisa.

men jag har horn i huvudet,
och i ren antiakt ska jag slopa smink på obestämd framtid.
jag såg reklam på tv med kanske 5-åring med smink i hela jävla huvet.
också pratar vi om jämställdhet.
skitreklam.
skitsverige.

nu struntar jag i det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback