"for us music is all about seeking. we sit and we play and play until we reach something that feels like home".

jag hade tröttnat lite på sigur rós. faktiskt.
innan jag såg sigurmedlemmen göra solopremiär på hotellbaren på medis
för några veckor. då väcktes en nykärlek till den isländska postrockgenren.
så nu kör vi, lyssna, stäng av andra ljud och blunda.

http://www.youtube.com/watch?v=8hYNPz06xgE&feature=related



här har jag bott mest hela helgen. med en dator och portabla hörlurar, spotifyspellistor
i oändligheter och kortärmsvarmt ute. då kan man skapa storverk.

jag fortsätter med postrocken nu, alltså.
det är trotsallt den musikgenre inom vilken jag är mest belevad,
inom vilken jag hittar mest ny musik och
som får mitt hjärta att skälva allramest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback