och ingen gryning ska i framtiden bli som den föregående

och det var någonting, jag ska inte säga övermänskligt, men någonting som gjorde dig till dig.
som bara är du, ingen avbild, ingens like, ingen överensstämmande.
i tider av föränderlighet och ideal, en tid av mindervärde och elitism så tror jag att det kan vara bra att minnas.
att du är du, hur det finns en trygghet i det.
säg det bara. ett jag. det finns ingen annan som är ditt jag.
ingen med dina hårstrån, och hur du inte vill ha någon annans.
jag ska sluta säga att jag vill ha någon annans ögon, läppar, sinne.
det var någonting alldeles sällsamt som gjorde mig till mig.

Kommentarer
Postat av: moster anna

fint!

2009-07-27 @ 16:46:28
Postat av: moster anna

fint!

2009-07-27 @ 17:13:32
Postat av: karin

tack! =)

2009-07-31 @ 09:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback