sekundärt

man får inte längta hösten i juli, jag vet. men jag gör det ändå.
det är kanske för det dåliga vädret, jag vet inte.
men jag längtar stadsteatern, åsögatan i strilande regn, en söndagspromenad på djrurgården.
jag längtar debattkvällar på tv och arjuveda-te, jag längtar murriga färger och filtar och böcker i soffan.
men det är lite skönt också, att längta hösten.
då behöver man inte bli så infernaliskt ledsen när sommaren är slut.

men först och främst en veckas semester i skanör, hav, vitemölle, kivik, malmö.
då ska jag andas ut. sen kan jag vara produktiv igen.

det räckte med att ögna igenom kursupplägget på universitetet i höst för att jag skulle få huvudvärk.
jag är med andra ord inte redo än.

nu: henri högberg och phoenix. läs henri för guds skull.


Kommentarer
Postat av: anna.

jag längtar också efter hösten. vi kan längta tesammans.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback