26.06.09

det är hett som attan i sthlm. och vad har jag gjort då?
ätit sillunch i trädgården med mina åldringar. lyssnat på povel ramel och evert taube
och druckit päroncider. jag har solat i vasaparken, köpt en hängmatta till min balkong,
legat och latat mig i min hängmatta och druckit hallonsmoothies.
jag har druckit öl på kåken, jag har bjudit på broccolipaj, jag har haft picknick i mariehäll
och jag har promenerat som en galning.
det känns bra i sthlm, det är fint. jag saknar en sjö bara.
jag hängde ju runt i sandviken i flera veckor förra sommaren, och det var soft.
men jag tror inte att jag ska hänga så mycket i sandviken i år. sthlm är fetare, eller åtminstone
lika fett. eller fett på ett annat sätt. hur som helst så är det här hem. jag är hemma.
jag har planterat luktärt och någon sorts prästkrage på min balkong. det blir fint i augusti.


foto: adeline mai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback