det spelar ingen roll hur många gånger du säger kom när jag en gång gått



och kunde jag sätta bokstäver på alltihop skulle jag göra det skulle jag tala om regnet mot huden skulle jag tala om kyssen bakom bokhyllan billybokhyllan ikeamekkat varligheten i att aldrig vilja bli vuxen för att mammas famntag är alldeles för mjukt och jag skulle kunna ljuga och säga att jag en gång älskat dig men jag har aldrig älskat dig bara dig naken intill mig naken och som om det fanns några morgondagar efter vinfyllan lördag kväll då hela jävla stockholm står i motljus finns inget jävla sen då finns bara alla gånger vi vandrat kullerstenar hem och jag vet att jag ska vakna rödsprängd på dina knottriga lakan fanns du eller fanns jag det spelar egentligen ingen roll men kunde jag bara sätta bokstäver på alltihopa kunde jag nog äntligen känna hjärtat vibrera tretaktigt inne i bröstkorgen och kunde jag någonsin bli lite jävla HEL kunde jag någonsin inte öppna ytterdörren till dig och jag minns precis alltihop om bussar och bakåtsträvanden och illusionen i att alltid finnas till för andra men aldrig för sig själv och kunde jag bara sätta bokstäver på dina armar runt mina armar så kunde jag nog förlösa mig själv i alla fall litet men nu:



mina skränande lungor över gatan

invid avloppet

och mina fötter som skulle lära sig att gå har stannat

där jag aldrig skulle ha tillåtit dem-

om mitt liv vore ett helt annat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback