the long spring

måndag morgon.
nu är det sommar på riktigt för jag har skickat in sista tentan.
jag ser så mycket fram emot att flytta ut i stugan.
jag ska lova mig själv att inte titta så mycket på tv.
det finns en sådan fantastiskhet i att det inte finns något vatten inne
och att man får diska under en kran utomhus.

att man får tvätta håret i sjön och ta dagliga morgon- och kvällsdopp.
att man kan stänga av mobiltelefonen och gå runt i ett stort linne
mest hela tiden.
slå ut en handduk i gräset och bygga bo.

jag ska inte bo i lägenheten i stan mycket alls,
och även om sthlm visst då är vackert om sommaren,
så finns det något alldeles övermäktigt i jag + naturen och djuren som
jag behöver samexistera med.
den där månaden om året då jag får göra det behövs för livet här,
stadshetsen och det enligt mig samhällsansvariga i att interagera
och försöka göra skillnad.

när jag är i min stuga behöver jag inte göra något alls,
bara läsa och skriva och bli den kloka och bra människa jag vill vara.

om 3 veckor ska jag åka dit, det känns redan fint att få börja på vikariat
på mitt jobb i sthlm. men sjön, jag längtar sjön innerligt.

och min roman är klar! jag har börjat med en ny.
säg till om ni vill korra, jag ska skicka ut den inom en snar framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback