i made my bed i'm lying

take me out tonight
because i want to see people and i want to see life
we are driving in your car
oh please don't drop me home
because i haven't got one
anymore
take me out tonight
take me anywhere
don't
i don't care
and in the darkened underpass
i thought oh god, my chance has come at last
(but then a strange fear gripped me and i just couldn't ask)
jag saknar den röda bussen som gick 11:47 till camden lördag morgon, jag saknar graffitiväggarna, till och med starbuckskaffet. jag läste en artikel om hur de lät kranarna rinna konstant på alla starbucks-kaféer i hela världen, och att de på så sätt är riktigt miljötjuvigt företag trots sina ekologiska bönor. då gick jag till pret-a-manger. det luktar alltid nymålat i london, jag vet inte varför. luften är alltid bitfrisk på tottenham court road, det är alltid dimma om morgnarna i hyde park. jag saknar alltid allt jag inte längre har, lägenheten på park lane och tescos på väg hem från jobbet. vänstertrafiken, taxibilarna, vattenpipsbarerna på edgware road. det finns något med londonska fönster som jag känner igen när jag går hem nerför norrbacksgatan, men det luktar inte nymålat, det finns ingen dimma. stockholm, kan du inte vara london bara ikväll, send me a text saying: hey m8, för jag saknar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback