Realisera

Realisera mig
skala drömmar
klarheren efteråt
som att livet skingras 
skuggorna försvinner
 
glöm mig
stadsgränserna
mörka nätterna
alltings förgänglighet 
tag mina minnen
bränk dem
 
dimman mot fönstren
london i hjärtat
hyde park
fötterna som alltid minns
piccadilly
var jag en annan då?
 
håll mig hårt
släpp mig aldrig
låt mig slippa det som pockar 
innanför näthinnan
 
stockholm i oktober 
Sankt Eriksplan 
drömmarna 
då man fortfarande kunde skapa sig själv
bygga med modellera
nu är allt liksom borta
som att blåsa på en övermogen maskros
spritt för vinden
odenplan 02:17 och det är kallt
har regnat i tusen år
jag visste vem jag var då
stampande står jag kvar
lyssnar efter ljud i vasaparken
 
realisera mig
gör om mig
rör om 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback