sönderfall

det är höst igen
för hundrade gången
brandgula löv
stövlar som klyver vattenytan
regnpölarna
universom som gråter
 
om jag bara kunde vara lite mer
som du 
ha lite tillförsikt
inuti är det åskmoln och blixtar
något som försöker tränga upp ur mig
och som jag trycker ner
 
asfalten sprucken
grådassiga byggnader
har inte sett solen på ett decennium
doften av din nacke
gömmer mig i allt det jag känner till
 
vill ändå fly till stadsgränsen
väga med fötterna över kanten
tränga mig ur
ömsa skinn
 
gatorna är tysta
inte ens ett ljus i betonghusens fyrkantiga hålor
 
ta mig hårt
någon annanstans
till en annan verklighet
ur alla mina sammanhang
 
om jag bara kunde vara 
lite mer som man ska
sval
trygg
inte en orkan som river upp grunden från marken
inte en vulkan som plötsligt exploderar
 
det är höst nu
för hundrade gången
regnet och tyngden och gråskalan
allt det där 
som söndrar, du vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback